Saturday 2 November 2013

Guess who Came For Breakfast

I'm running out of time...Oh, my..dah 9.30 pun. Kalut la pula masak nasi. Kena masak nasi tinggal sebab hubby cuti Jumaat. Saya Sabtu. Lauknya? Kari udang campur ubi kentang. Santan segar beku dah ada. Tak jadi masalah la..Kebelakang pula ambil daun kari. Tau apa yang ada kat pokok tu...Oihhh meriahnya rakan taulan dia....guess who came for breakfast? Ni ha tengok la...




Tu dia...ulat warna hijau ni memang suka sangat makan daun kari saya. Dah tu garang pula tu. Tengok apa dia buat bila saya ketuk kepala dia. Ha tu dia keluarkan dua tentakel merah menyala...marah la tu....
Gambar yang saya ambil ni pun secara kelam kabut. Tak berapa clear..Celah2 tu ada lagi tetamu yang paling saya geram..pendatang baru tapi dah menduduki carta teratas dalam juara makan daun. Sejenis kumbang. Tengoklah rupa depa anak beranak...


Anak sebelah kiri ada badan dan kepala saja sekali tengok macam alien.. induk dia sebelah kanan..Walau dibuang tetap juga ada. Macam ulat di atas juga. Ada aku kesahhh? begitulah kut kata depa kat saya..





Dalam kalut akhirnya menjadi juga gulai saya tapi tak sempat nak ambil gambarnya. Oiiii...tak mau pi kerja ka...che abang dah menjerit. Gedebuk gedebak ..pukul 10.30 baru masuk kerja. He.heee sekali sekala tak pa lewat....

No comments:

Post a Comment