Thursday 26 December 2013

Nak Pokok ni...

Sambung cerita semalam. Lepas 'berkelah' tengahari di rumah Fuziah, saya dan Wawa macam biasalah melawat nursery beli pasu dan pokok. Nursery pertama - Nursery Ch'ng Lee Lee jalan ke Lubuk Semilang. Wawa beli kemboja warna putih kuning. Besar pokoknya, RM30.00. Saya tertarik dengan bird paradisenya yang merimbun dalam semak.


Kemudian kami ke Island Agro, masih di jalan yang sama, beli pasu. di situ saya tertarik dengan heliconia warna pink + hijau lembut. Besar bunganya. Ini pertama kali saya melihat heliconia jenis ini. Hati tergedik-gedik nak memiliki, tapi sayang tuannya Cik Peah bercuti Cristmas di KL. Pekerjanya tidak dapat buat keputusan. Tak tahulah pokok yang dalam pasu besar tu untuk dijual atau just for display saja. Apapun saya nak juga pokok tu...


No comments:

Post a Comment