Friday 10 January 2014

Ati-Ati for Julie M

Mula-mula  tanam tahun lepas , saya ambil dari rumah kakak ipar. Sebenarnya saya tidak begitu berminat lalu saya letakkan di homestay sebelah rumah. Awal pertumbuhan tidak berapa cantik dan rimbun. Berbeza sangat dengan pokok kakak ipar yang subur, tinggi dan warnanya begitu menyerlah. Dek kerana permintaan yang tinggi, batangnya sentiasa dikerat. Dari situ pokok ini menjadi rendang, subur dan rimbun. Pada waktu inilah baru saya membuka mata melihatnya. Dah..jadi gila Ati-Ati la pula. Ini antara koleksi saya, Che Wa dan Fuziah. Tapi koleksi dari Che Wa lebih  menyerlah.

Generasi Pertama di homestay











6 comments:

  1. cantik kan ati-ati ... dulu-dulu rajin juga tanam ni... sekarang tempat terhad!!

    ReplyDelete
  2. wah! meriahnya ati-ati, cantik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, saya pun awal2 tu macam tak minat nak tanam kat laman rumah. Bila tengok kawan tanam subur pun, mula la...masuk dalam pasu pula. Tempat tu dah sempit, kena celah2 juga la.

      Delete
  3. wah bestnye kak, thank u so much coz postkan pic ati2 seperti yg Julie requestkan heheheh....nak belilah semua jenis keratan batang ati2 yg ada pada kakak tu! Julie ni baru je terminat dgn pokok ati2 ni, since terminat dgn pokok2 bunga jenis daun ni esp pokok asam batu, now beralih kepada ati2 pula. boley kan kak???? :)

    ReplyDelete
  4. Boleh, Insya Allah. Tinggalkan alamat. kak usahakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. email kakak ada x? postkan dulu email kakak boleh? thank u so much kak :)

      Delete