Friday 17 January 2014

Kering dan Kembang


Hampir lima hari siaran tergendala akibat saya jatuh sakit. Sampai waktu ini pun saya masih belum pulih 100%. Semuanya bermula pada hari mahu bertemu Diana yang bercuti di Tok Senik, Langkawi. Tiba-tiba awal pagi saya diserang gastrik, muntah dan cirit birit. Tiada tanda-tanda amaran lansung. Dalam masa lima hari saja , 2 kali saya di usung untuk rawatan, 3 botol masuk air  dengan ubat yang pelbagai. Sakitnya Tuhan saja yang tahu. Frust sungguh, tak sampai hajat di hati nak bersua dengan Diana. Jadi Che Wa dan Fuziah lah pergi sebagai wakil. Terima kasih dengan pemberian batang kemboja Bali. Waktu sakit, walau seteruk mana, antara dalam senarai penting yang selalu dibimbangi ialah pokok bunga..
Beginilah kalau harap pada anak dara kecil saya..pasu pecah, pokok kering,...paling terkejut pokok bali kuning 3 batang jadi sayur. Banyak mana dia siram tak tahulah. Mujur separuhnya Che Wa yang tolong uruskan. Untung ada kawan-kawan baik berdekatan sakit demam banyak yang membantu, terima kasih lah! 



Walaupun ada yang terabaikan kering, ada juga yang membuat persembahan terbaik.

Cypress Vine Diana dah berbunga..

                                                     Mempelam yang sedang lebat berbuah

Bendi yang tiba-tiba saja kelihatan. Sepatutnya nak post dalam entry jenguk kebun part 2. Tau2 dah berbuah banyak pun dia


2 comments:

  1. sedapnya buah mempelam tu :)

    ReplyDelete
  2. Dah round ke dua ni. Round pertama habis makan garam belacan dengan kawan2 dan buat kerabu.

    ReplyDelete