Sunday 13 April 2014

Mata Hari Ku

Mengambil masa hampir empat bulan untuk membesar dan  kembang, saya rasa agak berbaloi bila melihatnya tersenyum pagi tadi.

Yang pertama..

Saya sebenarnya amat suka kalau dapat merakam setiap detik kelahiran kuntuman yang ada..

Sedaya upaya cuba merakam detik-detik yang indah...

Namun masa selalu tidak mencukupi bagi orang yang semacam saya....

Ada kalanya saya  terlepas pandang...

Tapi bila saya bersedia, bunga pula tidak mahu menjadi...setakat ini saja bunga kedua tersenyum. Bukan kesilapan teknikal..

 Mungkin juga kadang-kadang ada cerita lain yang tersembunyi di belakang.....

 
                                          Jadi tak apa lah, tak kisah, janjiii.....Happyyy......!!

11 comments:

  1. Gabungan yang indah heliconia dan matahari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heliconia lah yang paling banyak jadi mangsa korban kat laman kak. Kena buang separuhnya sebab terlampau membiak sampai gelap kawasan.

      Delete
  2. subhanallah...cantiknya...begitu sabar tuan rumah menanti dan merakam setiap fasa perkembangannya...

    ReplyDelete
  3. Kadang2 ada yang terlepas juga sebab dia kembang waktu kita pergi kerja...bila balik bunga dah kecut...

    ReplyDelete
  4. cantiknya sunflower ni, dh lama x tanam bunga ni hihi...mmg best menunggu bungga ni kembang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benih ni pemberian kawan. Ini matahari kampung. Waktu tanam musim panas jadi ambil masa lah nak berbunga.

      Delete
  5. Your Heliconias and sunflowers adds much colour to the garden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, you're right. Yellow and red actually balancing the green's at my site.

      Delete
  6. Saya pun pencinta bunga ni.. namun sekarang ni semai2 tak menjadi pula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunga ni ada dekat sepuluh pokok kat rumah. Jenuh kutip benih. Tinggallah address nanti kak boleh poskan bila benih dah ready.

      Delete