Friday, 2 May 2014

Purple Dearest

Bagaimana untuk saya berkata tidak...pada warna kegemaran hati ini.

Bila adik memberitahu akan datang melawat dengan dua pasu petunia..

Saya memang tidak dapat menolak..

Warnanya bagai lukisan di kanvas..

Walaupun dari jenis yang lama.

 Perasaan suka tetap menebal..

                   Bunga ini juga....walaupun kuntuman bunganya kecil tapi unggunya amat menyerlah..

14 comments:

  1. ungu pun feveret sy juga!...bunga last tu sgt cantik..pokok apa yer?

    ReplyDelete
  2. Kak dah lupa nama dia, bab2 ni Diana dengan Julie M pakar la...tapi nama kampong kat sini dia orang panggil bunga Siti Nurhaliza.. ada macam2 color. Dulu2 kak tanam semua color, waktu beli bulan lepas color ni saja yang ada.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Terima kasih Mar.Kak ni tak serik2 lagi dengan petunia..tak tahan hati...

      Delete
  4. Cantik color purple ..daunnya nampak macam daun ulam raja.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, seakan-akan daun ulam raja. Pokok ni kalau subur gugusan bunga dia lagilah besar.

      Delete
  5. siapapun pasti suka jika dihadiahkan bunga sebegitu cantik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lah Kam, Ni duk senyum suka tak habis lagi....

      Delete
  6. Warna kegemaran ni.
    Petunia Diana malas sikit nak jaga hehehe....
    Akar Dani daun Kak Mala subur hijau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya la Diana, tu yang kak kata tak serik2 tu dengan Petunia. Kalau tak menjadi sebulan saja dah mati. Akar Dani tu memang subur sangat tapi tak berbunga sebab cahaya kurang. Nak letak kat luar dah Che kam pula ada. Dak tak larat nak ubah2.

      Delete
  7. Cantiknya bunga "Purple Verbena" tu kak, tanam dlm pasu gantung memang cantik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha, dah tau nama dia. Thanks cikgu Julie. Hahaa...bagi pangkat sikit. Memang duk tunggu Julie komen sebab kak tidak banyak tahu nama pokok. Tau tanam ja..

      Delete